Perníkové dortíky se švestkovým krémem


Můj narozeninový dort (dortíky) s nádechem podzimu – perníkové těsto, švestkový krém, ozdobený podzimním ovocem. Dortík, který překonal má očekávání a naplnil představy o dokonalém narozeninovém dortu.

Narozeniny mám ráda a slavit je na konci srpna je vážně super, je to takové rozloučení se s létem a vítání podzimu. A upřímně si myslím, že to vítání podzimu se mi letos vydařilo báječně.

Korpus jsem pekla podle receptu z blogu Avec Plaisir, recept je velmi jednoduchý.  Měla jsem jasnou představu, jakousi vizi mini dortíků. Potřebovala jsem tedy nízký plát těsta, a proto jsem těsto pekla na velkém plechu. Můžete samozřejmě péct i v dortové formě jako autorka receptu.

Na krém jsem si den předem připravila švestkový rozvar, který jsem propasírovala a nechala do druhého dne chladit v lednici.

Perníkové těsto: (4 dortíčky + těsto mi zbylo i na cake pops)

  • 100 g hladké mouky
  • 80 g hnědého cukru
  • 50 ml oleje
  • 3 vejce ((bílky, žloutky zvlášť)
  • 1/2 kypřicího prášku
  • 2 lžičky kakaa
  • 1 lžička perníkového koření

Švestkový rozvar: (doporučuji připravit předem)

  • cca 10 zralých švestek
  • 1 velká lžíce hnědého cukru (záleží na sladkosti ovoce)
  • 1 lžička skořice

Krém:

  • 250 g mascarpone
  • 2-3 lžíce zakysané smetany (cca 14%)
  • 2-3 lžíce moučkového cukru (dle chuti)
  • propasírovaný švestkový rozvar

+ čerstvé ovoce na ozdobu (švestky, fíky, hroznové víno)

Postup:

  1. Připravte si švestkový rozvar – do menšího kastrůlku dejte kousky švestek, zasypte je cukrem, skořicí a vařte na mírném ohni asi 10 minut. Propasírujte přes sítko – vznikne hustá tekutina, nechte zcela vychladnout (nejlépe přes noc).
  2. Připravte si korpus – do menší misky prosejte mouku a kakao, přidejte špetku soli, kypřicí prášek, perníkové koření a pořádně promíchejte. Dejte stranou.
  3. Žloutky vyšlehejte s cukrem do světlé pěny. Do pěny pomalu zašlehejte olej.
  4. Bílky vyšlehejte se špetkou soli do pevného sněhu – nejdříve šlehejte na menší otáčky, postupně výkon mixéru zvyšujte.
  5. Do žloutkové pěny opatrně vmíchejte suchou směs, poté opatrně vmíchejte sníh z bílků.
  6. Těsto rozetřete (rovnoměrně) na plech vyložený pečícím papírem. Pečte v předehřáté troubě na 200°C asi 8 minut. Po upečení nechte zcela vychladnout. Pomocí „vykrajovátka“ nebo malé dortové formičky si připravte jednotlivá kolečka.
  7. Připravte si krém – mascarpone vyšlehejte společně se zakysanou smetanou a cukrem. Do krému zamíchejte hustý švestkový rozvar (nechte si pár lžiček rozvaru na promazání plátů). Pozor, krém nesmí být moc tekutý. 
  8. Sestavte dortíky – jednotlivá korpusová kolečka pomažte lehce švestkovým rozvarem, naneste krém a přiklopte dalším korpusovým kolečkem. Ozdobte ovocem nebo dle fantazie.

Napsat komentář